DarkTree Rough_Brick Version: 2.00 Modified: 05/15/2003 Author: Ron Wolfe // No Comment Pref_Map: Frame Rep_Frame: 1 Type: Shaded Source: SHADER Aspect_Width: 10 Aspect_Height: 10 Scale: 1 Unit_Scale: Meters Heading: 0 Pitch: 0 { Natural 1 : Pumice Percent { DarkData: 7, -2, 200 Transform: Trans_0 : 0.621118, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Pit_Depth : 0.601 Lacunarity : 0.52 Lacunarity_Lock : TRUE Roughness : 0.626 Brightness : 0.5 Contrast : 0.434 Pit_Size : 0.1 Density : 1 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Input_Seed : 3 Percent: Pit : 1 Background : 0 } Noise 2 : Ether Color { DarkData: 6, -2, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.85 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.6 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.8 Input_Seed : 5 Color: Low : 144, 121, 108 High : 171, 144, 128 } Noise 3 : Rough Color { DarkData: 3, 0, 200 Transform: Trans_0 : 2, 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DarkTree_Shader Color { DarkData: 0, 0, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Color: Light1_Color : 255, 255, 255 Light1_Rise : 0.7 Light1_Rotate : 0.85 Light2_Color : 128, 128, 128 Light2_Rise : 0.03 Light2_Rotate : 0.15 Surface_Color : Link_To 4 | Color Diffuse_Level : 1 Diffuse_Function : 0.5 Luminosity : 0.1 Specular_Level : 0 Specular_Function : 0.5 Glossiness : 0.2 Metal_Highlight : 0 Anisotropy : 0 Anisotropic_Direction : 0 Reflectivity : 0 Environment : 180, 180, 240 Transparency : 0 Refraction : 1.5 Clear_Coat_Level : 0 Clear_Coat_Glossiness : 0.4 Clear_Coat_Thickness : 0 Clear_Coat_Smoothing : 0 Surface_Bump : Link_To 9 | Bump Alpha : 1 } Process 7 : Composite Color { DarkData: 4, -2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 1 | Percent Invert : FALSE Color: Color_A : Link_To 8 | Color Color_B : Link_To 2 | Color } Noise 8 : Ether Color { DarkData: 5, -2, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.85 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.6 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.8 Input_Seed : 5 Color: Low : 114, 84, 87 High : 132, 101, 107 } Pattern 9 : Bricks Bump { DarkData: 1, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Width : 0.5 Height : 0.25 Depth : 1 Row_Shift : 0.5 Mortar_Width : Link_To 18 | Percent Blend_Function : 0 Sampling_Options : NONE Mapping_Type : Link_To 0 | Mapping Bump: Brick : Link_To 38 | Bump Mortar : Link_To 11 | Bump Bevel_Width : Link_To 18 | Percent Bevel_Profile : Link_To 12 | Percent Bump_Scale : 0.1 } Control 10 : Shuffle_Translate Bump { DarkData: 3, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed X_Amount : 2 Y_Amount : 2 Z_Amount : 0 Bump: Background : Link_To 13 | Bump } Noise 11 : Ether Bump { DarkData: 2, 3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.8 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Turbulence : 0.627 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.791 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Bump: Low : -0.5 High : 0 Bump_Scale : 0.5 } Generator 12 : Gain Function { DarkData: 4, 3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 0.72 Amplitude : 0.644 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.15 } Process 13 : Add Bump { DarkData: 4, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 14 | Bump Bump_B : Link_To 33 | Bump } Deform 14 : Stretch Bump { DarkData: 5, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, -4 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Mapping_Type : PLANAR_2D Absolute_Flag : TRUE Distortion : Link_To 16 | Percent Scale_Factor : 0.3 Bump: Background : Link_To 15 | Bump } Natural 15 : Lumps Bump { DarkData: 6, 3, 200 Transform: Trans_0 : 9.16305, 0, 0, 36.6522 Trans_1 : 0, 9.16305, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 9.16305, 0 Common: Lump_Size : 0.044 Density : 1 Blend_Function : 0 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Sampling_Options : NONE Bump: Background : 0.78 Lumps : 1 Bump_Scale : -0.15 Bevel_Profile : Link_To 17 | Percent } Noise 16 : Fractal Percent { DarkData: 7, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, -1.57 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Roughness : 0.8 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : FALSE Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.6 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Low : 0 High : 1 } Generator 17 : Gain Function { DarkData: 7, 3, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE Gain : 0.15 } Process 18 : Add Percent { DarkData: 4, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Percent: Percent_A : Link_To 19 | Percent Percent_B : Link_To 20 | Percent } Noise 19 : Plasma Percent { DarkData: 5, 1, 200 Transform: Trans_0 : 4.26667, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 4.26667, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 4.26667, 0 Common: Roughness : 0.1 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.5 Input_Seed : Link_To 0 | Random Seed Percent: Low : 0.02 High : 0.2 } Process 20 : Composite Percent { DarkData: 6, 1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 0 | Mortar Width Invert : FALSE Percent: Percent_A : 0 Percent_B : 0.35 } Process 21 : Composite Color { DarkData: 4, -1, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 24 | Percent Invert : FALSE Color: Color_A : Link_To 22 | Color Color_B : Link_To 23 | Color } Noise 22 : Ether Color { DarkData: 5, -1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.85 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.6 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.8 Input_Seed : 5 Color: Low : 108, 110, 109 High : 122, 120, 126 } Noise 23 : Ether Color { DarkData: 6, -1, 200 Transform: Trans_0 : 2, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 2, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 2, 0 Common: Roughness : 0.85 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.6 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.8 Input_Seed : 5 Color: Low : 118, 125, 125 High : 135, 143, 143 } Natural 24 : Pumice Percent { DarkData: 7, -1, 200 Transform: Trans_0 : 0.621118, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Pit_Depth : 0.65 Lacunarity : 0.52 Lacunarity_Lock : TRUE Roughness : 0.45 Brightness : 0.5 Contrast : 0.4 Pit_Size : 0.1 Density : 3 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125 High : 135, 143, 143 } Natural 28 : Pumice Percent { DarkData: 7, 0, 200 Transform: Trans_0 : 0.621118, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Pit_Depth : 0.65 Lacunarity : 0.52 Lacunarity_Lock : TRUE Roughness : 0.45 Brightness : 0.5 Contrast : 0.4 Pit_Size : 0.1 Density : 3 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Input_Seed : 1 Percent: Pit : 1 Background : 0 } Process 29 : Composite Color { DarkData: 4, -3, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Blend_Function : 0.5 Mask : Link_To 32 | Percent Invert : FALSE Color: Color_A : Link_To 30 | Color Color_B : Link_To 31 | Color } Noise 30 : Ether Color { DarkData: 5, -3, 200 Transform: Trans_0 : 0.813473, 0, -1.82709, 0 Trans_1 : 1.68185, 0.781462, 0.748806, 0 Trans_2 : 0.713901, -1.84101, 0.317849, 0 Common: Roughness : 0.75 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.7 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.9 Input_Seed : 5 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: 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Percent: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Input_Seed : 1 Vary_Regions : FALSE Repeat_Flag : FALSE } Generator 37 : Linear Function { DarkData: 7, 5, 200 Common: Input : 0 Frequency : 1 Amplitude : 0.5 Phase_Amount : 0 Phase_Min : 0 Phase_Max : 1 Shift : 0.5 Upper_Clamp : 1 Lower_Clamp : 0 Invert : FALSE Reverse : FALSE Generator: Repeat_Flag : FALSE } Process 38 : Add Bump { DarkData: 2, 2, 200 Transform: Trans_0 : 1, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 1, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 1, 0 Common: Bump: Bump_A : Link_To 10 | Bump Bump_B : Link_To 39 | Bump } Noise 39 : Ether Bump { DarkData: 3, 3, 200 Transform: Trans_0 : 7.92343, 0, 0, 0 Trans_1 : 0, 7.92343, 0, 0 Trans_2 : 0, 0, 7.92343, 0 Common: Roughness : 0.5 Lacunarity : 0.5 Lacunarity_Lock : TRUE Turbulence : 0.5 Strata_Function : 0 Blend_Function : 0 Brightness : 0.5 Contrast : 0.643 Input_Seed : 5 Bump: Low : 0 High : 1 Bump_Scale : 0.7 } } Trigger_Bank: 1, 1 Tweaker { Tweak : IF_PERCENT Tweak : Mortar Width Tweak : 0.15 Tweak : IF_MAPPING Tweak : Mapping Tweak : PLANAR_2D Tweak : IF_INT Tweak : Random Seed Tweak : 37 }